FAQ

Butiksrelaterade frågor.

Var finns er butik?

- Vår butik ligger ca 200m från torget i centrala Åre.

Vilka öppettider har ni?

- Våra öppettider är säsongsrelaterade. Så för att hitta gällande tider är det enklast att titta in på vår facebook och eller google-sida.

Kan jag hämta min order i er butik?

- Det går självklart bra att hämta din order i vår butik. Du väljer bara det alternativet i utcheckningen.


Leveranser.

Vad kostar frakten?

- Alla ordrar till svenska adresser över 500kr är fraktfria, annars kostar frakten 39kr. För ordrar inom EU gäller 1500kr, annars 99kr och 4995kr för resten av världen, under det så kostar frakten 795kr. Undantaget är fjällpulkor, där kostar frakten 499kr

Hur skickar ni?

- Vi levererar normalt med DHL och Postnord. Skrymmande paket så som pulkor, skidor och ispikar skickas med Schenker eller Bussgods.

Hur lång leveranstid har ni?

- Vi skickar er order normalt inom 1-3 dagar så länge allt finns i lager. Därefter beror det lite på fraktbolaget. Enklast är att du har laddat ner appen Mina Paket eller Postnords app så kan du följa paketet hela vägen.

Öppet köp?

- Du har alltid 30 dagars öppet köp från det att du har hämtat ut paketet hos ditt ombud. Vill du returnera något så kontaktar du bara oss per mail: [email protected] och uppger ordernummer så mailar vi en returfraktsedel till dig. Vi återbetalar dig så snart vi mottagit din retur samt kontrollerat så varan är oanvänd, alla lappar och förpackningar är kvar och hela. OBS vid retur så återbetalas ej eventuell fraktkostnad för ordern.

Internationella kunder betalar själv för eventuell returfrakt.

Vart leverera ni?

- Vi leverar till hela världen. Ni hittar de olika fraktalternativen vid utcheckning. OBS! internationella köpare från länder utanför EU kan få betala både import och moms på ordrar.


Vinterrelaterade frågor.

Om jag beställer skidpaket av er, monterar ni då bindningen? Kostar det isåfall något?

- Montering ingår kostnadsfritt när du köper skida och bindning från oss. Oavsett om det gäller färdiga paket eller om plockar ihop eget.

Kan jag uppgradera till en annan pjäxa/bindning än de som ingår i paketen?

- Det går självklart bra att uppgradera om du vill ha en annan pjäxa eller bindning. Du betalar bara mellanskillnaden. Kontakta oss så hjälper vi till att ordna med detta.

Slipar ni långfärdsskridskor?

- Ja det gör vi.